زبان روسی
زبان روسی
امام علی (ع) : لکل شی زکات و زکات علم نشره ( برای هر چیزی زکاتی است و زکات علم گسترش دادن آن می باشد )
نوشته شده در تاريخ جمعه 11 / 4 / 1392برچسب:, توسط asal |

 همسایگان زمینی روسیه عبارتند از:


در جنوب خاور (آسیا): کره شمالی، چین، مغولستان، و قزاقستان

در جنوب باختر (قفقاز): جمهوری آذربایجان و گرجستان

در باختر (اروپا): اوکراین، بلاروس، لتونی، استونی، فنلاند، و نروژ؛ و در بخش جدامانده کالینینگراد با کشورهای لیتوانی و لهستان.روسیه دارای جاذبه‌های تاریخی و اکوتوریستی فراوانی است
تعدادی از جاذبه‌های تاریخی: متروی مسکو، ساختمان‌های هفت خواهر، مجسمه مایاکوفسکی، مجسمه‌های لنین، میدان سرخ، موزه جنگ، پارک پیروزی، مقبره ولادیمیر لنین، مجموعه کرملین 
 

کاخ کرملین در هسته مرکزی شهر مسکو در قرن پانزدهم بنا شده و شامل تعدادی کاخ و کلیساهای بسیار زیبا و شگفت انگیز می باشد.میدان سرخ که مهمترین میدان روسیه و مسکو می باشد در کنار کاخ کرملین واقع شده و حدود 72500 متر مربع وسعت دارد.
 
شهر مسکو پایتخت روسیه در ناحیه مرکزی بخش اروپایی کشور واقع شده و تاریخ بنای آن به سال 1147 میلادی می رسد و بزرگترین مرکز علمی و آموزش عالی در روسیه می باشد که بیش از 80 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در آن فعالیت می نمایند.مسکو با جمعیتی بالغ بر 15 میلیون نفر مساحتی بیش از یکهزار کیلومتر مربع دارد.مسکو کاملاً مسطح می باشد و دارای علائم شهری بسیار نادر می باشد که 7 خواهران استالین می توان جزئی از آنها دانست . این ساختمان های بزرگ و با ابهت در زمان استالین ساخته شده اند که دانشگاه مسکو و وزارت خارجه از آن تعداد هستند. متروی مسکو که زیباترین متروی جهان است در سال 1930بنا گردیده و ایستگاه های آن همانند کاخ های سلطنتی و سالن های آن درباری می باشد.مسکو همچنین دارای رودخانه های فراوان با کشتیهای مسافربری مشغول به کار می باشند که شب ها مناظر بسیار زیبائی را بوجود می آوردند.
 
خیابان های بسیار طرب انگیز مانند خیابان تورسکایا و آربات و ... محل رفت و آمد توریست ها می باشد.تئاتر بزرگ مسکو ( بالشوی تئاتر ) از معروفترین تئاتر های جهان بوده و سالیانه تعداد زیادی توریست را جلب می نماید.(خیابان تورسکایای مسکو پنجمین خیابان گران جهان است .اکثر فروشگاههای لوکس و مجلل مسکو در این خیابان وجود دارد .)
 

تعدادی از جاذبه‌های اکوتوریستی: طبیعت زیبا، پوشش‌های گیاهی متفاوت را می توان نام برد مانند تپه وارابیف (تپه گنجشک ها).
 
 
و این هم عکسهایی دیدنی از روسیه :
 
 
 
 
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.